Kus en een knuffel

Afgelopen week was het voor de kinderen een goede week. Daarmee voor mij ook. We worden omringd door mensen die ons liefdevol steunen en bemoedigen. Dit blijkt ondermeer uit de brieven en kaartjes die we krijgen maar ook uit de gesprekken. Dit is een grote steun, vooral nu het besef er komt dat Afiena nooit meer bij ons zal zijn. Het gemis wordt alleen nog maar erger. Toch putten wij troost uit de woorden die God door zijn Woord aan ons heeft gegeven. ‘Als wij alleen voor dit leven onze hoop op Christus hebben gevestigd, zijn wij meer te beklagen dan wie ook. 
 Maar zo is het gelukkig niet! Christus is weer levend gemaakt, als eerste van de velen die gestorven zijn. Want zoals de dood door een mens is gekomen, is ook het nieuwe leven dankzij een mens gekomen.’ (1 Corinthiërs 15:19-21)

Neemt niet weg dat het verdriet intens en zwaar is.
Afgelopen donderdag een hele zware dag gehad waarbij het gemis insloeg als een bom. Mezelf maar groot houden maar zodra er niemand keek werd ik overweldigd door een zwaar gevoel en kon alleen nog maar huilen…..
Gelukkig dat ik dan niet alleen hoef te zijn en deze gevoelens mag/kan delen met mensen die dicht bij mij staan.

De gedenksteen is ook al geplaatst. Afgelopen vrijdag. Als zoiets mooi kan zijn, is deze mooi. In de geest hoe Afiena in het leven stond. Mooi, eenvoudig en altijd een woord van hoop. Zoals op de gedenkdienst van Afiena haar bijbeltekst,
 Jezus zegt, ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven,’ (Johannes 14:6)
En deze hoop wilde ze met iedereen delen ook na haar overlijden.

Vandaag was mijn oudste zus hier en had ik even de handen vrij om wat voor mijzelf te doen. Noem het gek maar ik heb me gestort op onze auto. Een zwijnestal… Moest nodig worden uitgezogen, dus al mij ziel en zaligheid daarin gestoken. Als zoiets gebeurde, en zo vaak was dat niet, konden we daar ontzettend van genieten. En dus ook nu alleen was jij er niet….
Vanavond mocht Nathan wat langer opblijven en het was hem ontgaan dat zijn tante al naar huis was. Bij ons is altijd de gewoonte dat we een kus en een knuffel geven als de kinderen op bed liggen. Dus Nathan had zijn zinnen gezet op een kus en knuffel van zijn tante. En deze was er niet meer….
Helemaal in tranen was hij beneden gekomen, ‘hoe kon dit nu?’ Geweldig dat er telefoons zijn dus mijn zus gebeld en telefonisch de kus in ontvangst genomen. Wat kan liefde eenvoudig en mooi zijn. Bedankt!

Met een kus en een knuffel
Abel

7 thoughts on “Kus en een knuffel

  1. Lieve Abel en kinderen,
    Vanmorgen heb ik niet even met jou gesproken, maar Ik was blij om net te lezen dat je samen met de kinderen toch een goede week hebt gehad, en dat je omringd wordt door mensen die je bemoedigen en helpen in jouw verdriet en dat van jullie kiinderen….de leegte , het missen van Afiena !
    Soms zullen er tijden zijn dat je het aankunt, maar ook dagen dat je niets anders kunt doen dan huilen…ik denk dat dát ook goed is, omdat het ontspanning geeft, maar de Heer geeft dag aan dag nieuwe kracht om dóór te gaan . Ik zeg dit uit ervaring Abel en ik weet dat het gevoel van eenzaamheid je soms vreselijk kan benauwen.
    Ik ben zó blij voor je met jouw liefdevolle familie, en ook vrienden die er helemaal voor je zijn, want dat is ook een enorme steun !
    Wat Fijn dat de gedenksteen van Afiena ook een wegwijs naar Jezus is, dat heeft ze ook door haar haar leven steds laten zien en horen he?
    Ik wens jou en jullie 4 schatten toe, dat de Heer jullie krachtig en liefdevol zal bijstaan, om in deze moeilijk fase in jullie leven op Hem zullen blijven vertrouwen!
    Knuffels en kuss voor jou en de kinderen .
    Liefs Riek

  2. Lieve Abel. Weer met bewondering je blog gelezen.Fijn dat de vakantieweek goed is gegaan met de kids.Het gemis van Afien zal ook alleen maar erger worden, maar ik lees dat je heel veel steun krijgt van lieve mensen om je heen.Dat is ook enorm belangrijk en dat je ook tijd voor jezelf neemt.Weet dat we veel aan jullie denken en knuffel voor de kinderen. Lieve groeten Hannie en Wilco.

  3. Lieve Abel,

    Zoals Afiena al voorspelde: Abel is de liefde van mijn leven, ik ben trots op hem en weet dat hij sterk is en dat het goed komt met de kinderen!!
    Abel, wij gaan zo op vakantie, maar ik nodig jou samen met de kinderen uit om lekker bij ons in de tuin een hapje te komen eten als we terug zijn.
    Samen met Simon en Hendyke op Laan der kruisheren 15.

    lieve groet en Knuffel,
    Marjolein

  4. Lieve Abel,we volgen jou en je kindertjes op een afstand,maar weet dat we aan jullie denken en voorjullie bidden.liefs Meindert en Wil

  5. Lieve Abel en kinderen,
    Bedankt voor je schrijven. Zo kan ik met je meeleven en voor jou, de kinderen en verdere familie bidden. Ik wens je heel veel sterkte toe in de vakantieperiode van de kinderen. Gods onmisbare zegen en Zijn troost toegewenst. Hartelijke groeten van Ipe

  6. Beste Abel,
    Vroeger keek ik al naar je op maar nu des te meer. Ik vind het ontzettend knap van je dat je zo sterk bent. Weet dat je altijd welkom bent bij ons, we zouden het leuk vinden om jou met de kinderen te mogen ontvangen. Je hoofd zal er nu niet naar staan, maar laat het gerust weten als je er een keer voor voelt. Van afstand zijn we in gedachten bij je. Een grote groet van ons uit Hengevelde
    Robin, Cristel Lynn en Jim Kooijman

Geef een reactie

