8 maanden zonder jou

Het is alweer 8 maanden geleden dat ik je heb moeten laten gaan. Wat een tijd en achteraf ging het erg snel.
De dagelijkse beslomeringen hebben hun ritme weer gevonden omdat het moet, gelukkig. Ik ben zelf nog verloren in deze wereld zonder jou. Kan voor mezelf niet echt het ritme vinden. Het weten dat je er niet meer bent gaat over in een gevoel, het missen, eenzaam zijn, verloren voelen.
Dingen die je samen doet moeten nu alleen gebeuren, bril kopen voor Aron, zwemlessen voor Nathan en nu de eerste verjaardag van onze Hanna die 2 wordt.
Het is de eerste verjaardag van de kinderen die we zonder jou moeten vieren. Aron en Nathan hebben me geweldig geholpen met versieren van de kamer. En dan liggen ze in bed en is het stil….
Onze Hanna wordt 2 jaar morgen. Onze huwelijksdag, ook morgen. 
Het is zo stil zonder jou.
Je moeder die zeer ziek is en al 3 weken in het ziekenhuis ligt. Mijn vader ook in het ziekenhuis met de nodige complicaties. Wat zou het fijn zijn om even bij elkaar te zijn. Jij mijn schouder en ik die van jou….
Ik ben dankbaar dat ik je heb mogen kennen en lief hebben. Ik ben dankbaar voor de 4 geweldige schatten die we samen hebben gekregen. Ik ben dankbaar dat ik deze liefde heb mogen ervaren en nog steeds ervaar!
Ik ben dankbaar dat ik je weer mag zien zoals je altijd was met je lach en je uitgelatenheid en vrolijkheid.
Tot die tijd zal ik je missen, zo verschrikkelijk missen….
Abel

 

16 thoughts on “8 maanden zonder jou

  1. Lieve Abel ,

    We missen met je mee.
    God zegent jou, Hij zal je overeind houden met Zijn heilrijke rechterhand .

    Knuffel En liefs,
    Maarten en Hanna

  2. Huil maar gerust
    al ben je verdrietig of zo alleen.
    Soms is’t zelfs de zon
    die door de tranen heen
    de aarde kust.
    Er is er Een
    die al jouw tranen
    in Zijn fles vergaart.
    Ze op schrijft in Zijn Boek,
    ze als een schat bewaart.
    Hij mist er geen!
    En straks, o wonder,
    in die Heilige Stad
    Als Hij zacht en teder
    jouw handen dan vat.
    Droogt Hij ze,
    een voor een.

    (A. Graafland)

  3. Oh Abel, we leven met je mee. Een warme omarming van ons, en we bidden je nogmaals veel troost toe, Hij helpt jou door deze stormen heen… zo moeilijk. Tot morgen.

  4. Lieve Abel, wat een verdriet…. Ik kan me dat zo goed voorstellen. En wat je vertelde over je ouders, dat verdriet te delen met je lief voelt zo goed. En met de andere dingen…wat een gemis… en wat was ze een lieverd! Tot vanmiddag.

  5. Hoi Abel, poeh, als ik je bericht lees dan krijg ik kippevel.., De zorg alleen voor de kids, het gemis natuurlijk en de wereld draait ondertussen ‘gewoon’ door, ziekte van ouders.,,,
    Zet m op Abel, voorjaar is onderweg! !
    Groet, Els

  6. Lieve Abel,
    Ik ben ontroerd door dit bericht van jou…
    Het verdrioet dat je dagelijks weer hebt, in allerlei dingen, waar je nu al 8 maanden alleen voor staat .
    Het gemis, om samen de moeilijkheden te kunnen bespreken,. samen te bidden, te huilen…
    Troost en liefde bij elkaar te vinden …Ik wens je heel veel kracht ,moed en vertrouwen voor de toekomst toe, en ik hoop dat ondanks het gemis , het toch een fijne verjaardag mag zijn van jullie kleine schat “Hanna”

    Dikke knuffel en Gods liefdevolle troost en zegen toegewenst door Riek

  7. Lieve Abel,
    Fijn om weer wat van je te horen. Een mooie verjaardag gewenst voor de kleine Hanna.
    Een hele dikke knuffel en veel liefs,
    Petra, Gerben en Jonas

  8. Ook wij missen met je mee.
    We staan om je heen en we bidden.
    Het leven gaat door. Het lijden ook.
    Maar Gods werk ook.
    Schrale troost?
    Ik denk van niet, en jij denk ik ook.
    Gefeliciteerd met Hanna’s tweede verjaardag.
    Wat een prachtig meisje.
    Gods zegen je, broer.
    Jan.

  9. Lieve Abel,
    Vaak denken we aan Afiena, aan jou en aan jullie kids.
    Ik ben blij wat van je te lezen omdat ik het moeilijk vindt om je even te bellen om te vragen hoe het met jullie is. Minder goed te lezen is natuurlijk alles wat je doormaakt, al helemaal momenteel. Van jullie ouders, allemaal wel heftig en altijd fijn als je dat kan delen met je partner… Het gemis zal op momenten ondraagelijk zijn maar weet, ik weet zeker dat Afiena heel dicht bij jullie is. Ik hoop dat je dit met mensen om je heen kan delen. Weet in ieder geval dat heel veel mensen met je meeleven en dat er veel liefde is voor jullie.
    Ik hoop dat jullie een mooie verjaardag voor Hanna, Afiena’s mooie meid, hebben gehad. Ik weet zeker dat ze het heeft gezien en gevoelt. Nog van harte gefeliciteerd. En neem vanavond even de tijd voor jou alleen zou ik zeggen, als de kinderen slapen, en denk aan jullie mooie dag.
    Heel veel sterkte met alles en als wij wat kunnen doen, laat het weten. Kan ook via via… 😉
    Heel veel lieve knuffels aan jullie allemaal van ons alle vier.

    XXX Judith, Harro, Denise en Julia

  10. Lieve Abel, wat fijn om van je te horen en wat snap ik het goed dat het niet mee valt en zeker niet op dit soort dagen, wens je alle liefs en goeds.
    groet Karlijn

  11. Abel, allereerst nog gefeliciteerd met Hanna. Ik heb woensdag veel aan haar en aan jullie gedacht.
    Ben blij met het berichtje om te horen hoe het met jullie gaat. Het is zo vreselijk moeilijk om alleen te staan en het niet te kunnen delen met Afiena. Het houdt me veel bezig. Maar Abel als ik je in de kerk zie met de kinderen dan heb ik veel bewondering voor je hoe jij met deze moeilijke situatie omgaat.
    Dan denk ik wat is het heerlijk dat GOD zo door jouw en de kinderen werkt en dat je van Hem die kracht krijgt die je zo nodig hebt. Groet Maria.

  12. Lieve Abel. Fijn dat we weer een berichtje van je konden lezen.Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie Hanna.Het zal niet meevallen om zulke dagen door te komen en we hebben gister ook aan jullie gedacht.We hopen dat Hanna toch nog een fijne verjaardag heeft gehad.Wat een verdriet dat nu ook nog de moeder van Afien zo ziek is en je vader in het ziekenhuis ligt.Alweer 8 maanden zonder Afiena, wat gaat het allemaal snel.Diepe bewondering voor hoe je het doet. Lieve Abel heel veel sterkte met alles wat er nog komt.Lieve groeten Hannie en Wilco Krikke.

  13. Lieve Abel,
    Ik las het gisteren pas. Wat was het fijn om afgelopen zondag de verjaardag van Hanna mee te mogen vieren. En wat is ze mooi en wat lijkt ze op Fien. Ik vond het zo fijn maar daarnaast ook zo verdrietig weer dat besef dat ze er echt niet meer is.
    Ik mis haar verschrikkelijk.
    Wij zijn ontzettend trots op jou en het is zo mooi en fijn om te zien dat er zoveel mensen waren zondag.
    Dank Abel dat je deze blog in stand houdt.

  14. Ik ben wat laat met een reactie, omdat ik jouw blog en ook nog steeds die van Afiena, al een tijdje niet meer heb gelezen.
    Het raakt mij diep om je pijn te lezen.
    Het verdriet is zo immens groot en dan moet je nog al de andere zorgen erbij dragen. Hoe zwaar kan het leven zijn? Maar zolang je hoop hebt op een mooiere toekomst, komt het goed.
    Nu is het leven donker, maar het wordt weer licht. Zolang je dat beseft, zolang je dat ook aan jullie kinderen kan duidelijk maken, dan komt het goed.
    Ik hoop ook met heel mijn hart op een zonnige toekomst voor jullie allen.
    En als het even minder gaat, dan is het maar zo, de zon komt weer op. Vroeg of laat.
    Lieve groetjes,
    Sarah

Geef een reactie

